عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 5 بهمن 1400
بازدید : 116
نویسنده : z.omi

وقتی که بیماران می پرسند ، "طول درمان ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟” تعدادی از عوامل مؤثر در پاسخ به این سوال وجود دارد. اما همیشه با ارزیابی شروع می شود. درمانی مدت زمان کمی پس از ازدست دادن دندان شروع شود، در کاهش زمان کلی مؤثر است. فرآیند کاشت ایمپلنت دندان در اصل یک فرآیند سه فازی است که می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. به طور معمول کل مراحل 5 تا 8 ماه طول می کشد.برای افرادی که  نیاز به کاشت ایمپلنت  کل دهان دارند ، این فرایند کمی طولانی تر است. برای افرادی که تنها نیاز به جایگزینی یک یا تعداد کمی دندان دارند این فرایند می تواند سریعتر انجام شود. و همپنین میتوانند از ایمپلنت بدون درد برای انجام کاشت دندان متناسب با وضعیت دندان هایشان استفاده کنند.

مراحل مختلف ایمپلنت دندان ها

۱.معاینه و بررسی دندان‌ها:

قبل از شروع به کار ایمپلنت ابتدا متخصص، از دندان و میزان تراکم استخوانی فک شما عکس می‌گیرد و بررسی می‌کند. ممکن است پزشک تشخیص دهد که نیاز به پیوند استخوان فک دارید یا نه. 

۲.قرار دادن پایه ایمپلنت:

در این مرحله بعد از پیوند استخوان، دندانپزشک ایمپلنت را بر روی دندان شما قرار می‌دهد. سپس شروع به استخوان‌سازی سلول های استخوان‌ساز می‌کند تا استخوان فک تان به ایمپلنت کامل جوش بخورد.
زمان جوش خوردن تقریباً از ۳-۴ ماه طول می‌کشد. بعد از این مرحله، دندان های شما را برای قسمت تاج و روکش دندان آماده می‌کنند. زیبایی دندان بر روی چهره شما تأثیرگذار است و با داشتن دندان هایی زیبا، به اعتماد به نفس شما هم افزوده می‌شود.

۳.قرار دادن تاج بر روی دندان:

تاج که نام دیگر آن روکش است. ضخامت آن تقریباً چند میلی متر بوده و کل دندان را پوشش می‌دهد. روکش دندان جنس های مختلفی دارد که می‌توان به جنس های چینی، پرسلن و آلیاژ فلزی اشاره کرد. از روکش دندان برای از بین بردن رنگ بد دندان نیز استفاده می‌شود.
کاربردهای دیگر روکش دندان به درست کردن دندان های خراب، پوسیده یا ضعیف می‌توان اشاره نمود. روکش دندان طوری بر روی دندان های شما صورت می‌گیرد که متناسب با دندان های دیگرتان باشد.

 

طول درمان ایمپلنت دندان

چه عواملی در ایمپلنت تاثیر گذار است؟

هر چقدرکه تراکم استخوان بیشتر باشد، ایمپلنت دندان با قدرت و فشار بیشتری داخل استخوان قرار داده می شود و همچنین مدت زمانی که طول می کشد پروتز روی ایمپلنت دندان قرار بگیرد، کاهش می یابد و دندانپزشک می تواند سریعا بعد از جایگذاری ایمپلنت دندانی پروتز موقت را نصب کند. درصورتی که نیروی بارگذاری و تراکم استخوان اطراف ایمپلنت دندان اندک باشد، ممکن است مدت زمان بین 1 تا 6 ماه لازم باشد صبر کنیم، سپس ایمپلنت را روی پروتز جایگذاری کنیم..

با مواردی که در بالا ذکر شد می توان به این نتیجه رسید که مدت درمان ایمپلنت تا چندین ماه نیز ممکن است به طول بیانجامد. در این مدت دندانپزشک با توجه به کیفیت و کمیت استخوان و نوع ایمپلنت دندانی به بیمار پروتز دندان موقت پیشنهاد می کند تا زیبایی و ظاهر فرد حفظ شود. 

طول مدت جراحی و کاشت ایمپلنت دندانی معمولا از 30 دقیقه تا 120 دقیقه طول می کشد و این زمان مستقیما ربط به تعداد ایمپلنت ها و شرایط دهان بیمار دارد. مواقعی که علاوه بر کاشت ایمپلنت دندانی نیاز به تغییر شرایط کف حفره سینوس در فک بالا داشته باشیم، قطعا این زمان افزایش می یابد.

 



:: برچسب‌ها: ایمپلنت و کاشت دندان ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مقالات مفید و کاربردی و آدرس abcdez.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com